16:14   MİT TESPIT ETTI, MERSIN POLISI YAKALADı    15:36   MTSO ILE VAN TSO KARDEŞ OLDU    15:36   TARSUS’TA 26.06.2026 YOĞUNLUĞU   15:34   MEÜ TıP FAKÜLTESI’NDE 253 GENÇ HEKIM MEZUN OLDU   15:34   MERSINLI OKÇULAR KÜRSÜYE ÇıKTı   15:30   DOWN SENDOROMLU SPORCULARDAN BÜYÜK BAŞARı   16:43   ŞEHIR HASTANESI’NDE AILELERE NARKOTIK EĞITIMI    16:40   MEZITLI SAHILLERINDE ÜCRETSIZ ŞEZLONG   15:22   TARSUS TSO YENI UYGULAMALARıNı TANıTTı    15:21   KLIMA AÇMAYAN CEZA YIYOR    15:20   GÖÇER ÜRETICILERE DESTEK    15:19   AKDENIZ’DE KARNE TÖRENI DÜZENLENDI    15:18   GÜLNAR’A YENI GENÇLIK MERKEZI    15:16   BOCCE TÜRKIYE ŞAMPIYONASı MERSIN’DE TAMAMLANDı   16:24   AKDENIZ KAPYA BIBERIN MERKEZI OLDU    16:24   YERLI MUZDA ITHAL MUZ SORUNU    16:21   İKLIM KRIZINE KARŞı DIJITAL ÖNLEM   16:20   MERSIN, LIMANDA HERKESIN KAZANDıĞı BIR YAPı KURMA PEŞINDE!   16:19   MERSIN’DEN BARıŞ SÜRECINE DESTEK ÇAĞRıSı   16:18   KAYıP KEÇILER DRONLA BULUNDU   
 
   
 
MEÜ Tıp Fakültesi’nde 253 genç hekim mezun oldu

Mersin Üniversitesi (MEÜ) Tıp Fakültesi 2025-2026 Eğitim-Öğretim yılı Mezuniyet Töreni coşkuyla gerçekleştirildi. Tören kapsamında 253 genç hekim mezuniyet sevinci yaşayarak mesleğe ilk adımlarını attı.

 

Tarih : 27 Haziran 2026 Cumartesi 15:34

Haber Merkezi

 

Akdeniz Kültür Merkezi’nde gerçekleşen tören, saygı duruşunda bulunulması, İstiklal Marşı'nın okunması ve üniversitenin Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi Müzikoloji Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Betül Yarar Koçer ile Öğr. Gör. Malak Baygozhin Gojayeva tarafından sunulan müzik dinletisiyle başladı.

Dinletinin ardından açış konuşmalarına geçildi. Törende konuşan Rektör Prof. Dr. Erol Yaşar, Tıp Fakültesinin üst düzey araştırma altyapısı, yenilikçi eğitim müfredatı ve duayen akademik kadrosuyla Türkiye’nin en saygın kurumlarından biri olduğunu vurguladı. Mezunların bu köklü birikimin ve kaliteden ödün vermeyen eğitim anlayışının somut birer eseri olduğunu ifade eden Yaşar, yıllarca fedakarlık gösteren ailelere ve öğrencileri şefkatle yetiştiren akademisyenlere teşekkürlerini iletti. Genç hekimlere seslenen Yaşar, beyaz önlüğün sadece bir kıyafet değil; umudun, şefkatin, bilimin ve fedakarlığın sarsılmaz bir sembolü olduğunu belirtti. Yaşar, "Meslek hayatınız boyunca; aklınızdan bilimi, kalbinizden vicdanı, dilinizden şefkati asla eksik etmeyin” dedi.

 

"HEKİMLİK İNSANLIK TARİHİNİN DEVAM EDEN BİR PARÇASI"

Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Murat Ünal ise 1998 yılında kurulan fakültenin bugün 264 öğretim üyesiyle güçlü bir akademik kadroya sahip olduğunu ve yeni mezunlarla birlikte bugüne kadar toplam 3 bin 56 hekim yetiştirdiğini kaydetti. Tıp eğitiminin sadece bilgi edinme süreci olmadığını belirten Ünal, hekimliğin Hipokrat’tan İbn Sina’ya uzanan uzun bir bilim ve insanlık mirası olduğunu söyledi. Hekimlikte usta-çırak ilişkisine dikkat çeken Ünal, "Kendinizi yalnızca birer klinisyen olarak değil; aynı zamanda insanlık tarihinin devam eden bir parçası olarak görün” ifadelerini kullnadı.

 

"UMUT TÜKENDİĞİNDE UMUT YEŞERTEN HEKİMLERİZ"

Tıp Fakültesi 23. Dönem mezunları adına kürsüye gelen Dönem Birincisi Dr. Sıla Denizli, beyaz önlüklerin omuzlarına yüklediği sorumlulukla altı yıllık zorlu eğitim sürecini geride bırakmanın gururunu yaşadıklarını dile getirdi. Eğitimleri boyunca hekimliğin laboratuvarlarda değil, hasta yatağı başında gösterilen şefkatle icra edildiğini hocalardan öğrendiklerini vurgulayan Denizli, desteklerini esirgemeyen ailelerine teşekkür etti. Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün "Beni Türk hekimlerine emanet ediniz" sözüne atıfta bulunan Denizli, "Unutmayın ki bizler; şifaya vesile olan, umut tükendiğinde umut yeşerten hekimleriz"  şeklinde konuştu.

Konuşmaların ardından, Tıp Fakültesi Tıp Tarihi ve Etik Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Oya Ögenler tarafından mezunlara sembolik son ders verilerek Hekimlik Andı okutuldu. Törenin devamında Dönem Birincisi Dr. Sıla Denizli yaş kütüğüne dönem plakasını çaktı. Dereceye giren öğrencilere başarı belgeleri takdim edildi; Dr. Sıla Denizli temsili diplomasını Rektör Prof. Dr. Erol Yaşar'ın, dönem ikincisi Dr. Sıdıka Aysena Bölükbaşı Dekan Prof. Dr. Murat Ünal'ın, dönem üçüncüsü Dr. Elif Nur Gün ise Dekan Yardımcısı Prof. Dr. İbrahim Başhan'ın elinden aldı.

Mezuniyet töreni, temsili diplomalarını alan genç hekimlerin hep birlikte keplerini havaya atarak mezuniyet coşkusunu doyasıya yaşamasıyla sona erdi.






Etiketler :  

Yorum Ekle comment Yorumlar (0)

Yapılan yorumlarda IP Bilgileriniz kayıt altına alınmaktadır.

 
 
 

 




 
 
ANASAYFA İLETİŞİM KÜNYE HABER ARŞİVİ GİZLİLİK İLKELERİ

 
Siteden yararlanırken gizlilik ilkelerini okumanızı tavsiye ederiz.
yukselhaber.com © Copyright 2020-2026 Tüm hakları saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilemeden yayınlanamaz, kopyalanamaz, kullanılamaz.

URA MEDYA